Szkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIIISzkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku
w Kocierzewie Południowym
prowadzi działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
dla oddziałów przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIII
Wskazówki dla rodziców
Co powinni robić rodzice, aby wspomagać rozwój mowy dziecka:
Do dziecka mówmy spokojnie, wyraźnie prostymi zdaniami.
Kiedy dziecko wypowie jakieś słowo, zdanie starajmy się rozszerzyć jego wypowiedź, dodając jakieś inne słowa.
Codziennie czytajmy dziecku jakiś wierszyk czy bajeczkę. Uczmy krótkich wierszyków na pamięć.
Śpiewajmy piosenki – to ćwiczenie językowe, rytmiczne ale i terapeutyczne.
Organizujmy zabawy polegające na dmuchaniu – bańki mydlane, harmonijka ustna, różne piszczałki, gwizdki; można też dmuchać na piłeczki lekkie i cięższe i zdmuchiwać je ze stołu, kanapy itp.
Bardzo ważne jest ćwiczenie paluszków obu rączek, szczególnie palca wskazującego i kciuka, dlatego należy podawać dziecku kredki do malowania i nakłanianie go do rysowania, zamalowywania obrazków, a także zabawy w wydzieranki z papieru, lepienie z plasteliny, ewentualnie „pomaganie” mamie przy robieniu klusek i innych rzeczy z ciasta).
Kiedy rysujemy z dzieckiem, opisujmy co powstaje np. tu oczko kotka, a tu nosek, itp. Bardzo istotne są też zabawy dźwiękonaśladowcze, np. kotek–„miał”, krowa-„mu”, kaczka –„kwa”, itp.
Jeśli dziecko nadal wypija z butelki za pomocą smoczka kaszkę czy mleko – koniecznie musimy je od tego odzwyczaić i to jak najszybciej!
Ważne jest, aby dziecko nauczyło się gryźć i żuć.
Ważne jest, aby dziecko nie ssało smoczka „gryzaka”, zwracajmy również uwagę, aby dziecko nie ssało palca, gdyż następstwem tych niepożądanych zachowań mogą być wady zgryzu, które prowadzą do wad wymowy, np. wymowa międzyzębowa.
Istotne jest też, aby dziecko oddychało nosem, w przypadku, gdy dziecko oddycha ustami, poprośmy pediatrę o ustalenie przyczyny.
Unikajmy zdrobnień i spieszczeń (języka dziecinnego), dziecko bowiem jak usłyszy, tak będzie mówiło.
Nie zmuszajmy dziecka leworęcznego do posługiwania się ręką prawą w okresie kształtowania się mowy, może to być przyczyną np. jąkania.
Zachęcajmy swoje dziecko do mówienia (nie zmuszajmy!), chwalmy za każdy przejaw aktywności werbalnej, dostrzegajmy każde, nawet najmniejsze osiągnięcia, nagradzając je pochwałą.